Report Training : vs SDX FC


Perlawanan liga terakhir MMUCL adalah lagi 3 minggu
. Sementara menunggu kehadiran perlawanan menentang Spirulina FC , player player hendaklah memastikan tahap kecergasan yg tinggi . Kali ni , seramai 22 player SDX FC termasuk yg sedang dipinjamkan (ON LOAN) ke team lain , telah turun bagi mendapat pengajaran .

Mr manager , Shuk adalah yg terawal tiba di padang dgn penuh semangat . Tetapi ketibaan player yg lain adalah sangat lambat . Biasanya alasan yg diberi adalah , "On The Way" , "Lambat lagi .." , "Kau gerak dulu" . Ada juga alasan , "aku kat Alamanda nie" .

Setelah menunggu dan mengadakan warming up (crossing - tanduk) , player sudah bersedia utk memberi pengajaran sesama sendiri . Player player dibahagikan kepada 2 kumpulan utama , satu bahagian mempunyai barisan defensive player (asst manager), dan satu barisan mempunyai attacking player (manager). Ini adalah bagi membuat latihan intensif dan memupuk kesefahaman antara player kerana dalam perlawanan sebenar ,mereka akan bergandingan sesama sendiri.

TEAM Attacking

GK - Mas
RB - Izmie (Seryes FC - on loan)
LB - Ken (Seryes FC - on loan)
CB - Shuk (manager)
CB - Bagok
DM - kE (Lanun Return - on loan)
CM - Jo
CM - Taka (Seryes FC - import)
RM - Avicenna
LM - Iman
ST - Rewan

TEAM Defensive

GK - Saiber
RB - Slampuck
LB - Rizal
CB - Nadeem
CB - Padel
DM - Gaff
CM - Reza
CM - Zul K (Tak Kisah FC - on loan) : dtg lambat skit
AM - Yas
AM - Chapan (asst. manager)
ST - Cacai

Oleh kerana ini adalah latihan intensif , player player tidak dibenarkan melakukan pertukaran (player cukup² je 22).Semua player pada hari ini , telah bermain FULL TIME , bagi menguji tahap kecergasan .

Di awal permainan , nampak seimbang , namun apabila masa 1st Half semakin panjang , kelihatan ada player yg sudah tidak berada di tahap kecergasan yg penuh . Mr Shuk yg bermain di barisan pertahanan nampaknya tidak dapat ditembusi , namun team defensive bermain hanya dgn 10 pemain (sblom ketibaan Zul K) .

Kelihatan team defensive tidak bermain dgn fully kesungguhan , kerana mereka berasa boring sbb asik kene defend je . Ini menyebabkan kebanyakan defender telah out of position kerana ingin menyerang , walaupun tidak berhasil . Ketidak sungguhan mereka telah dihukum team attacking dgn melakukan 3 jaringan awal (3-0) dan sebelum 1st Half tamat , team defensive dapat menjaring kan 1 gol (3-1) .

Selepas berehat , 2nd half dimulakan dgn taktik seperti biasa . Kesungguhan team defensive melakukan serangan hampir menampakkan hasilnya , team attacking pula , tidak mahu turun mempertahankan kawasan . Nampaknya tahap kecergasan player attacking masih ditahap rendah . Dengan serangan yg sering dilakukan , team attacking berjaya menambah 3 lagi gol (6-1) . Petang yg cerah , kini sudah hujan ..... Player dah tak nampak apa apa . Pemain tidak berjaya menjaringkan gol ditengah hujan (sama seperti menentang Victory) . Ini adalah sesuatu yg mesti di perbaiki di masa akan datang .

Tamat Perlawanan : 6-1

Semoga latihan intensif ini dapat memberi pengajaran kepada player player tentang kelemahan kelemahan yg sedia ada dan memperbaikinya demi memastikan SDX FC dapat meneruskan perjuangan dalam MMUCL !

( Goal Scorer - Assist )

1st Goal : Rewan - masih dicari
2nd Goal : Rewan - Avicenna
3rd Goal : Rewan - Avicenna
1st Goal : Yas - Cacai
4th Goal : Rewan - Iman
5th Goal : masih dicari
6th Goal : Avicenna - Taka

( Strength )

* Kekuatan adalah dirahsiakan ;))

( Weakness )

1)Fitness rendah
2)Lari tak laju
3)Out of position
4)Tahan bola tak betul
5)Passing tidak tepat

dan lain-lain lagi .......

Next Match : Perlawanan persahabatan menentang Padang-i Group

0 : Comment: